SALUT - A la rica cafeïna !

cafe.jpg

Després d’un descans… una mica llarg, emprenem la salut a desoses amb una bona dosis de cafeïna. Després d’uns estudis realitzats a la Universitat de Dakota del Nort, han revelat que una dosis diària de cafeïna, bloqueja els efectes perjudicials del colesterol alt sobre el Cervell, que darrerament s’ha relacionat amb la malaltia d’Alzeimer.
L’estudi apunta que una tassa de cafè al dia, podria protegir la barrera que separa el cervell de la resta del organisme anomenada barrera hematoencefàlica (BHE), dels danys ocasionats pel fet de consumir una dieta rica en greixos.

Aquest estudi es va realitzar en conills, als quals es va administrar una dosis diària de cafeïna, equivalent al que seria per a una persona una tassa al dia juntament amb una dieta rica en colesterol durant 12 setmanes. Després d’aquest temps es va mirar a laboratori i van veure que aquells conills que havien pres cafè tenien la (BHE) més intacta respecte els que no n’havien pres.

Sembla ser que l’efecte de la cafeïna podria explicar-se pel fet que augmenta la cohesió d’aquesta barrera i fa que sigui menys permeable a molècules no desitjables que la puguin travessar i arribar al sistema nerviós central on es produirien danys irreparables.

Dra. Montse Ribes

Pots deixar un comentari

Cal que estiguis d'alta per enviar un comentari.